9 padomi kā sevi labāk organizēt

papira kugisi

Neatkarīgs vadītājs sasniedz rezultātus ar pietiekamu ieguldījumu, neapdraudot savu labsajūtu. Pirmkārt, veiksmīgam vadītāja darbam nepieciešama pašdisciplīna un neatlaidība.

1. Izprotiet biznesa procesus

Vadītājam jāspēj skatīties plašāk, ne tikai uz skaitļiem, un jasaprot, ko viņš ar savām darbībām var ietekmēt.

Uzziniet, kuras aktivitātes palielinās izmaksas jūsu uzņēmumā. Apsveriet, kā kopā ar savu komandu varat  ietekmēt pārdošanas apjomus un tālāko attīstību.

Laiku pa laikam ieskatieties sava biznesa nākotnē. Kā turpmākās izmaiņas atspoguļosies jūsu atbildības jomā? Vai šo apstākļu dēļ vajadzētu rīkoties citādi?

2. Skaidri apzinieties savus mērķus

Uzņēmumu stratēģiskie mērķi ir augsti, un tie nenosaka katra atsevišķa darbinieka ikdienas izvēles. Tas ir jādara katram pašam.

Uzstādiet sev pietiekami lielus mērķus katru dienu, tomēr esiet gatavi tos arī mainīt. Uzdrīkstieties arī izaicināt savu vadītāju un padomājiet, kāda nozīme jūsu izvirzītajiem mērķiem ir ikdienas darbā.

3. Apzinieties savu kompetenci

Ieplānojiet un atzīmējiet kalendārā darbības savai attīstīšanai. Padomājiet par to, ko darīt, kā arī par to, kā to izdarīt. Darba pienākumu izpildes veidi ir daļa no uzņēmuma kultūras – konkurenti tās nevar nokopēt.

Paplašiniet savu kompetenci. Papildus profesionalitātei kompetencē ietilpst arī sistēmu un tīklu pārvaldība, sadarbības un komunikācijas prasmes, kā arī spēja un vēlme pastāvīgi mācīties un apgūt jaunas lietas.

4. Izaiciniet savas domas

Īpaši steigā mēs bieži rīkojamies automātiski. Vai problēmu varētu atrisināt,  izmantojot kādu citu veidu, nevis tikai to, kas  iešaujas prātā vispirms?

5. Attīstiet sevi

Saskaņā ar 70/20/10 modeli 70% pieaugušo izglītības notiek darba procesā, 20% – izziņas procesā (refleksija un atgriezeniskā saite) un 10% – mācību procesā.

Tātad mācīties var arī ārpus mācību iestādes. Droši piesakāties dalībai projektos, kuri jums vēl nav pazīstami, vai apstājieties, lai pārdomātu savas aktivitātes. Palūdziet atsauksmes no sava kolēģa vai komandas biedriem.

6. Pārbaudiet, kāds vadītājs esat

Jo reālistiskāks ir jūsu priekšstats par savu darba stilu, jo ietekmīgāks vadītājs jūs esat.

Vai jums ir viegli tuvoties? Vai jums uzdrīkstas stāstīt arī mazāk patīkamas lietas? Ja jūs varat atbildēt ar “jā”, esat uz pareizā ceļa. Ja nē, jāpadomā, kā jūs varētu uzlabot savas komunikācijas prasmes vai uzlabot darbinieku uzticību  saskarsmē?

7. Mācieties lūgt palīdzību

Rūpējieties par to, lai ap jums ir pietiekams atbalsta tīkls. Ne visu informāciju var pārvaldīt pats, tāpat viens cilvēks nevar būt prasmīgs visās jomās. Galvenais ir zināt, pie kā vērsties gadījumos, kad tas ir nepieciešams.

Deleģējiet uzdevumus savai komandai. Deleģējot, jūs novērtējat otra zināšanas un dodat viņam iespēju. Tomēr neaizmirstiet arī cienīt otra cilvēka laiku.

8. Pārvaldiet savu laiku

Plānojiet sava laika izmantošanu dažādos laika periodos. Pārskatiet nākamo nedēļu, mēnesi, kā arī situāciju gada beigās. Kalendārā ierakstiet visus jau zināmos uzdevumus.

Pārskatiet  arī agrākos ierakstus savā kalendārā un izanalizējiet savu laika patēriņu. Jums nav vajadzīgas post-it līmlapiņas, ja veicamo darbu saraksts ir kalendārā.

Atzīmējot dažādus kalendāra ierakstus ar noteiktu krāsu, jūs ar vienu acu uzmetienu varat saprast, kāda būs nedēļa. Kalendārs parāda, kādu daļu sava laika jūs pavadāt komandas vadīšanai. Vai šim uzdevumam ir atvēlēts pietiekami daudz laika?

Neaizmirstiet kalendārā paredzēt laiku arī pats sev, laiku pusdienām un dažādiem neparedzētiem gadījumiem.

Ja uzņēmumā notiek izmaiņas, vadībai, visticamāk, būs daudz sanāksmju, kas veicina nedrošību darbinieku vidū. Šajā gadījumā ir vērts atcerēties, ka vissvarīgākais uzdevums ir vadīt cilvēkus, nevis sēdēt sanāksmēs.

Rūpējaties par sevi. Neviens cits to nevar izdarīt jūsu vietā.

9. Atcerieties svinēt

Kas ir sasniegts? Veiksmīgu darba rezultātu svinēšana iedrošina, iesaista un stiprina kolektīvu, kā arī  rada lepnumu par savu darbu. Pozitivitāte ir bezmaksas veids, kā uzlabot gandarījumu un nodrošināt labu atmosfēru darba kolektīvā.